Pretraživanje odaberi kategoriju

Končić, Ivan: Etide iz Nigdjezemske, Pet etida za violinu

Etide iz Nigdjezemske, Pet etida za violinu
3
izdanje:
Ubaci u košaricu
Cijena: 9,76 € 73,54 kn sa PDV-om
Dodaj u favorite »
Odaberite opcije:
Radi se o pet etida za violinu, prilagođenih za kategorije natjecanja, a skladateljski se proces bazirao na opisivanju najpoznatijih likova iz pera Sir Jamesa Matthewa Barriea. 
Od nježne i najmlađima prilagođene Wendy, zaigranog i hrabrog Petra i njegovih Izgubljenih dječaka, Kuke i njegovih Gusara koji zveckaju svojim mačevima i sveprisutne, hitre Zvončice, Etide iz Nigdjezemske glavnim motivima opisno se vežu za svoje naslovne likove, da bi svaka predstavila određeni tehnički problem na violini, koji izvođač mora svladati. Legato sviranje preko žice, ricochet, pizzicato lijevom ili desnom rukom, brza promjena pozicija, flažoletni tonovi, višehvati, col legno ili bartok pizzicato tehnike su poznate iskusnim profesionalcima, ali možda se budući profesionalci s tim tehnikama susretnu prvi put upravo na ovim stranicama? Kako bih osigurao da ove etide budu spretno, ali i violinistički izazovno napisane, konzultacije s profesorom Nenadom Merleom bile su ključne, budući da njegovo iskusno pedagoško oko vidi i anticipira problematiku kroza sve kategorije. Osim tih konzultacija, ‘prosviravanja’ sa Đanom Kahriman, dragom prijateljicom koja ih je i praizvela, pokazala su se izrazito bitnima. Oboje su svoja razmišljanja iskazivali tako da bi započeli izgovarati rečenicu o nekom problematičnom taktu, no tu bi istu rečenicu dovršili u šutnji, sviranjem, prilagođavanjem fraze ili traženjem najboljeg prstometa.
Dodatni izazov nametnuo sam si pri početku pisanja. Naime, osim što se ove etide mogu izvoditi samostalno, kao solo skladbe, one se također mogu izvoditi kao komorno djelo za pet violina, dakle simultano. Htio sam postići soundtrack za završnu scenu klasičnog sukoba između Petra s Dječacima i Kuke s Gusarima. Škripanje dasaka gusarskog broda, zveckanje mačeva, galama hrabrih dječaka, Wendy koja viče „upomoć!“ i Zvončica, koja visoko oblijeće iznad svih i pomaže kome stigne - za ovaj pristup morao sam dijelom razmišljati vertikalno kroz partituru, koristeći aproksimativno harmonijsko pisanje a da se pritom nikako ne izgubi apsolutna samostalnost svake pojedine etide. Izazov je bio u usklađivanju forme i komplementarnosti materijala. Zajedničke kadence bile su potrebne da bi se postupno isključivale dionice, poput kamere koja blagim naginjanjem gleda sve više u visinu i ostavlja fokus na zadnjemu liku – Zvončici, koja i sama nestaje negdje iza oblaka.
 
Ivan Končić
 
 
 
Cantus d.o.o. 
Broj izdanja | Edition Number: Can. Can. 328-3022
ISMN 979-0-801363-02-2
Zagreb, 2022.